Stadig natteroderi - 6 mdr.

8. januar 2008

Alder:
6 mdr.

Stadig natteroderi - 6 mdr.

Hej Helen og godt nytår

Vi har nu i en periode fulgt dine råd ifht. vores kaotiske nætter. Men hun er så vedholdende at det er helt forfærdeligt. Hun vil kun ha`sin mor, og hun sutter løs hele natten. Den sidste uge har vi sovet omkring 3 timer pr. nat og kan snart ikke se ud af øjnene mere.

Nu er det så at jeg har tænkt på om jeg over hovedet er klar til at slippe natteamningen. Jeg får ondt i maven når hun græder hele aftenen. Hun kan blive puttet ved 20.30 tiden og græder så til kl. 02.00, hvor jeg ca. hvert 5.-7.minut er inde og berolige hende. Når klokken så er blevet 02.00 så ender det altid med at jeg hiver babsen frem og i løbet af 30 min. er der ro. Hun er ved at være 6 måneder så måske siger hun selv fra når hun bliver bedre til at spise mere grød ...

Annonce

... af gangen og mere stabilt???? Eller er det mon bare noget jeg håber.

Samtidig tænker jeg om det overhovedet betyder noget at hun ligger og sutter om natten. Hvis bare vi snart får noget søvn, vores vækkeur ringer jo kl. 06.00 hver morgen. Er det ikke bare det jeg vælger at tro på og så kan jeg jo prøve nedtrapningen igen om 1 månedstid?

Hun bliver ammet ca.8 gange i døgnet plus det hun selv lapper i sig om natten, men det sker der vel ikke noget ved eller er det for meget mælk til hendes alder? Hun spiser kun ca.1 spsk. grød 3 gange dagl.

Jeg ved godt at det er den letteste vej vi har valgt at gå, men det er vel også et holdnings spørgsmål, hvor længe man vil natteamme eller hva`??? Vi har trods alt også de andre tre at tage os af.

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder